Cserkovich 2015.09.22. 02:56

Áfonyaszedés 2015.

Sziasztok!

 

Hát itt tart a tudomány:

 

 afonya101.jpg

 

Igen, ez egy szép, új, modern narancssárga (a címkéje szerint azért, hogy nehogy elhagyjuk az erdőben)

 

ÁFONYASZEDŐ KÉZI KÉSZÜLÉK. Bizony!

 

afonya102.jpg

 

Na, így működik.

 

afonya104.jpg

 

Hol van már az őskori, kézzel csipegetős módszer? Csak fésülgetem a bokrot, és a szemek (levéllel, grrrrr) csak egyszerűen belegurulnak a szedő tartályába.

 

afonya103.jpg

 

Nem is a kis pici dobozkákat hoztam idén ki a tavaly felfedezett áfonya-lelőhelyre, hanem kis joghurtos vödröket!

 

afonya105.jpg

 

Csendélet szedővel, vödörrel

 

afonya106.jpg

 

Itt látszik a módszer: Teljesen bio, biciklivel, hátizsákban vittem fel az eszközt, és le a zsákmányt.

 

afonya108.jpg

 

Indulás előtt egy kis tájkép

 

 afonya109.jpg

 

Igen, az ott a távolban Oslo. Felfelé 55 percig tartott az út, lefelé, folyamatosan fékezve (nehogy összetörjem magam, vagy a zsákmányt) kevesebb, mint a fele. 8,9 km a távolság csak oda. Megdolgoztam érte, de megérte!

 

afonya111.jpg

 

Otthon, konyhapult. Lemértem először az áfonyát, 2,5 kg lett, majd kiválogattam a rossz szemeket és a levelet, és megmostam az egészet.

 

afonya113.jpg

 

Ott van balra majdnem egy vödörnyi szemét meg levél, nagy munka volt, na.

 

afonya114.jpg

 

Minden kg áfonyához fél kg cukrot tettem. Nem fért bele a legnagyobb fazekamba sajnos. Ezért szimultán főztem kettőben.

 

afonya116.jpg

 

Végül 3,2 kg áfonyalekvár lett belőle. Tíz üveg plusz a maradék (de az már másnap elfogyott).

 

Külön vicces, hogy a nagy részét a "Nora hjemmelaget" (=Nóra házi készítésű) lekváros üvegekbe tettem, a brand nevén nem kell már gondolkodni, egyszerűen elloptam az egyik legismertebb norvég márkától. Tulajdonképpen sajátmárkás is, meg nem is.

 

afonya117.jpg

 

Saját címke, meg minden. Több norvég is megkóstolta, és a tanfolyamon a csoporttársaimnak nagyon ízlett, egyikük azt mondta, "erdő íze van". Természetesen kaptak a háziak is egy üveggel, majd mikor legközelebb az anyukával találkoztam, mondta, hogy a gyerekeknek nagyon ízlett. Átment a teszten ezek szerint az igazi szakértőknél is. :-)

 

Na, de ekkor már nagyon belelkesedtem, és amikor megláttam egy zöldségesnél vörösáfonyát, vettem egy kilót (azt nem ismerek az erdőben ilyen borzasztó nagy mennyiségben. Még most is ott bolyonganék és szedegetném, ha én magam akartam volna azt is leszedni).

 

afonya121.jpg

 

Megmértem (mindent megmérek szinte, ez szakmai ártalom)... Ennyi 1 kg.

 

afonya124.jpg

 

 

Abból szósz lett, mert nem akartam ebből is lekvárt. Kicsit savanykásabb ízt szerettem volna kapni végeredményként. Olyan 20-25 dkg cukrot tettem hozzá az egy kg bogyóhoz.

 

afonya125.jpg

 

Sikerült! Olyan jó savanyú lett! Pont ilyet akartam! Vadhúsokhoz meg camembert sajthoz meg ki tudja, még mihez (vajas kenyérre is)... Címkéje nincs, mert addigra már valaki elvitte az elkjøp nevű műszaki bolt csomagolójából a tekercs szívecskés matricát, amit nagyon sajnáltam... Nekem nem maradt...

 

Tulajdonképpen, ez egy (dupla) sikertörténet. Remélem, ti is követitek a példámat. Medvehagymával, akármivel. Befőzni jó!

Címkék:bicikli erdő Nordmarka komment

süti beállítások módosítása