Cserkovich 2015.09.22. 00:03

Áfonyaszedés 2014.

Sziasztok!

 

Ezt még tavaly írtam, a képek is mind tavalyiak.

 afonya001.jpg

 

Már régóta tervezem, hogy újra élesztem az élménybeszámolóimat, most itt egy remek lehetőség.

 

afonya002.jpg

 

Idén nagyon szép őszünk van itt, viszonylag száraz, napos, szép idővel, színesedő levelekkel, mindennel, ami kell. A biciklimet a baleset után megjavították azóta kétszer is, időm van rá, ezért most folytatom a kószálást a hegyen.

 

afonya003.jpg

 

Annyira szép idő van hogy az ember (lánya) legszívesebben csobbanna egyet. De tudjuk, a víz most már nagyon hideg (soha nem meleg igazán, még nyáron sem). A tó neve Tryvann.

 

afonya004.jpg

 

Egy szelfi a biciklimmel a háttérben. Jó egy ilyen szép helyen megállni egy kicsit bámészkodni.

 

afonya005.jpg

 

Azért a lábamat belemártottam a vízbe - hát, tényleg nagyon hideg.

 

afonya017.jpg

 

                          Tryvannstua.

 

afonya016.jpg

 

A Tryvann másik vége. Egy ilyen helyen uzsonnázni egy élmény.

 

afonya018.jpg

 

Télen sípálya (az alatta levő úton szoktam télen sífutni), nyáron viszont a norvég tehenek legelnek. Tiszta norvég alpesi táj.

 

afonya011.jpg

 

Ősz nem múlhat el gombafotó nélkül.

 

afonya009.jpg

 

Megérkeztem az egyik pihenőhelyre és mit láttam? Igen, kitalálható a kék számból - áfonyát. A fa alatt azok a barnás színű kis bokrok az áfonyabokrok.

 

afonya008.jpg

 

Közelebbről ilyenek

 

afonya021.jpg

 

Mire lecsipegettem ennyi áfonyát, kék lett a kezem és a szám is és elég sokáig tartott. (Nem, nem azért, mert egyet a dobozba, kettőt a számba)

 

afonya006.jpg

 

Irány vissza! Az utak a hegyen ilyen jó szélesek és simák, nagyon jó ilyeneken biciklizni.

Na, nem mindenhol ilyen.

 

Például:

 

afonya025.jpg

 

Például ez. Ki akartam próbálni egy másik útvonalat is, hát igen...
Először csak keskeny és kavicsos volt, itt nem is mertem felülni a biciklire, csak toltam nehogy megint összetörjem magam.

 

afonya030.jpg

 

Aztán oldalról becsatlakozott egy kis patak is az ösvénybe, egyre jobb, gondoltam, de még mindig úgy éreztem, sebaj, nemsokára kiérek a kényelmes, széles útra.

 

afonya031.jpg

 

Tehát továbbmentem. Csak hogy elhiggyétek, igen, biciklivel. Első extrém biciklis élményem (a balesetet nem számítva)

 

afonya014.jpg

 

Aztán még az erdei út előtt ért egy kis meglepetés. Egy mocsár. Itt toltam a biciklit az egyik pallón és én mentem a másikon. Izgalmas. Úgy kell csinálni, hogy se a bicikli se én ne essek bele, határozottan ügyesebbnek éreztem magam, mire végre átjutottam ezen is.

 

A turistajelzések egyébként nagyon jók, és télen, síelés közben is lehet őket használni, szuper! Igen, itt télen egy egész hálózat van. A mocsár befagy, rajta 40-70-kitudjamennyi hó, úgyhogy hajrá!

 

afonya020.jpg

 

Na, de a végére én is, az áfonya is épségben hazaértünk, itt a bizonyíték.

Nagyon finom lett!

 

 

 

 

 

 

Címkék:bicikli erdő Nordmarka komment

süti beállítások módosítása