Cserkovich 2015.05.25. 14:59

Tavaszi biciklitúra Nordmarkaban

Sziasztok!

 

Rég írtam már. Most itt az ideje az új képeknek. Már nem is olyan újak, május 3-án készültek. De még mindig érdekes. Olyan jó idő volt, hogy napoztam is. Szinte.

 

maj001.jpg

 

 Szóval elindultam. Itt megálltam kicsit fényképezni, mert a háttérben lévő ferde hófolt volt a legnagyobb "mumuslejtő", amikor erre jöttem lefelé télen sível:

 

maj002.jpg

 

Most innen nem is látszik olyan rettenetesnek, DE. Itt mindig elestem, amikor erre jöttem, kivétel az utolsó alkalom. Ugye mondanom sem kell, mennyire büszke voltam magamra, mikor először gond nélkül lejöttem itt? :-)

 

Hát igen, május ide vagy oda, azért még találtam havas hegyoldalt:

  maj003.jpg

 

De azért a legtöbb helyen már szerencsére elolvadt a hó (épp ideje májusban).

 

maj004.jpg

 

Itt egy nagyon szép hely volt, meg meleg is, le is támasztottam a biciklimet.

 

maj005.jpg

 

Ilyen szép volt a kilátás,

 

maj006.jpg

 

Na igen. Ezt láttam egy kövön üldögélve (első fotó).

 

maj007.jpg

 

Na, hogy ne csak havat mutassak, találtam virágot is, igaz, nem sokat.

 

maj008.jpg

 

Mikor továbbmentem, meglepetésre még találtam felismerhető sínyomot. Ez volt az első meglepetés:

 

maj009.jpg

 

Nem voltam egyedül a hegyekben, volt néhány másik biciklis is. Itt-ott. :-)

 

maj010.jpg

 

A magaslatokon viszont mindenhol elolvadt.

 

maj011.jpg

 

Tavaszi hegyi út:

 

maj012.jpg

 

Ahol az olvadt hó nem tud elfolyni, ott mocsár keletkezik. Van pár ilyen hely, tavasztól-őszig mocsaras, hacsak nem lesz valami hosszú, száraz időszak, de az általában nincs. Egy ilyen mocsáron mentem át tavaly ősszel.

 

maj013.jpg

 

Ismét megálltam fényképezni itt:

 

maj014.jpg

 

A híd másik oldalán a tó még így nézett ki.

 

maj015.jpg

 

Továbbmentem, szép idő szép táj, csend és nyugalom, mi kell még?

 

maj016.jpg

 

Következő állomás Kikutstua. Ilyen a kilátás.

 

maj017.jpg

 

Itt látható kedvencem, a fűtetejű hütte:

 

maj018.jpg

 

Ismét virágot találtam, most egy tetőn. Így néz ki közelebbről:

 

maj019.jpg

 

A patakok áradnak ilyenkor amikor olvad. Nagyon furcsa ezt így leírni májusban. :-)

 

maj020.jpg

 

Kis biciklitolás csak a fénykép kedvéért:

 

maj021.jpg

 

Ismét tájkép magasról. Látszik, hogy a tó fele még be van fagyva:

 

maj022.jpg

 

Na, ezt nem hagyhattam ki, le KELLETT fotóznom: Földmérési jel gyönyörű sárgára festve:

 

maj023.jpg

 

Ez a kicsit őszi színvilágú táj is májusi. Ez egy négy évszakos túra. A nyarat a napsütés szimbolizálja. :-)

 

maj024.jpg

 

Sajnos az út később elfogyott, és a következő 5-600 métert egy erdőn keresztül tettem meg biciklit tolva, keresztben a hegygerincen át, toronyiránt. Itt jöttem ki az erdőből:

 

maj025.jpg

 

Na, hová értem ki: egy sípályára. :-)

 

maj026.jpg

 maj027.jpg

 

Az erdei biciklitolástól kicsit elfáradtam, és akkor jártam kb. harminc kilométernél, szóval gondoltam, nem megyek le a városba és kerülők az aszfaltúton, hanem könnyebb lesz az erdőn keresztül, mert rövidebb.

Hát, mit mondjak, tévedtem.

 

maj028.jpg

 

Egy hónapja még itt síeltem. Most is hideg volt, meg nehéz is volt tekerni, és csúszott is az a kásás hó. De a fagyott hó is csúszott csak kicsit máshogy.

 

maj029.jpg

 

Síelni már nem lehet mert itt-ott kibukkan a föld és ez tönkretenné a sílécet, meg különben is: Májusban ne síeljünk már, hát tavasz van! Nem?!

 

maj030.jpg

 

Háááát... Nem úgy néz ki. :-)

 

maj031.jpg

 

Itt jobbra a lesiklópálya alja van, a sínyomok már rég eltűntek.

 

De azért még ért egy meglepetés:

 

maj032.jpg

 

Igen, egy síelő. Itt egy elég hosszú szakaszon megmaradt a hó, és volt még egy őrült, aki ilyenkor még síelt.

 

Egy perccel később ugyanazon az úton pedig vele találkoztam:

 

maj033.jpg

 

Egy másik embert görsível. A kép bal oldalán van az az ösvény, ahol még megmaradt a sínyom, ott síelt az előző ember.

 

Már nem tudtam elképzelni, még milyen meglepetést tartogathat ez a biciklitúra, mikor összetalálkoztam velük:

A havasi kacsákkal. :-)

 

maj034.jpg

 

Na, nem így hívják őket, de ha kiskorú vagy, és kitaláltad, akkor betűkeksz a jutalmad.

 

Végül 42 km lett a túra hossza, én meg jól elfáradtam. De szép volt és tanulságos.

Nemsokára ismét jelentkezem, legyetek rosszak! Nem, csak vicceltem, legyetek jók

 

Puszi

Címkék:bicikli erdő Nordmarka komment

süti beállítások módosítása