Cserkovich 2015.03.27. 14:27

A síszezon vége

Sziasztok!

 

Na, most hogy március is majdnem véget ért, rég nem írtam, küldök pár új képet megint.

16-án végre előszedtem a biciklimet, mert olyan szép tavaszi idő volt, gondoltam, körbejárom a környéket, mennyire olvadt már el a hó. Majdnem teljesen eltűnt.

 

si_101.jpg

 

 Ez itt egy kolonihage, ami azt jelenti, hogy a városon belül van egy kis terület hétvégi házikókkal meg kiskerttel. Így nézett ki ezen a csodás tavaszi napon a legközelebbi ilyen.

 Az erdő széle pedig így:

 

si_102.jpg

 

Imitt-amott foltokban hó, és ennyi. Tiszta tavasz.

 

De aztán egyik reggelre leesett 2 centi hó, ami az udvarunkon elolvadt, és másnap még három centi esett, délutánra az is elolvadt, de gondoltam, a hegyekben, 400 méter körül csak van még valamennyi. El is határoztam, hogy megnézem.

  A metrón egyedül ültem, amikor megérkeztem Frognerseteren állomásra, de ez nem vette el a kedvem. Különösen, mikor megláttam 30 méterrel a végállomástól a régi hó tetején a vékony réteg friss havat, ebben szeretek igazán síelni, és mint kezdő, nem szeretem a nagyon jeges pályát mert nem érzem magam rajta biztonságban.

Így nézett ki a pálya az elején. Innen nem nagyon látszik, de ez a lejtő nagyon meredek, nagyon-nagyon féltem, mikor első három alkalommal lejöttem itt:

 

si_103.jpg

 

 Az előttem lévő szakasz pedig ilyen volt, és ami tök jó, hogy alig-alig síel itt valaki, tehát nincs, aki megijesszen.

 

si_104.jpg

 

Ez a ritka kivétel, amikor ketten is szembe jönnek, általában a táj így néz ki:

 

si_105.jpg

 

Azért a sziklákon látszik, hogy már vagy három hete olvad. De hát ahol 70 centi hó volt előtte, az nem tűnik el csak úgy, két nap alatt...

Ez egy tó, illetve a partja:

 

si_106.jpg

 

Ez is egy tópart, de ez már lejjebb van, olyan 200 méteren, itt jobban olvadt.

 

si_107.jpg

 

Majd egyszer csak elérkeztem ahhoz a ponthoz, ahol már le kellett csatolnom a síléceket és át kellett vennem a túracipőt:

 

si_108.jpg

 

A Sognsvann mellett már teljesen eltűnt a hó, nemsokára el lehet kezdeni ismét az erdőben a biciklizést. Már nagyon várom azt is.

 

Szóval, másnap reggel, mikor felébredtem...

 

MEGLEPETÉS:

 

si_109.jpg

 

Na, egész délelőtt sűrű pelyhekben esett a hó. Olyan nagy hóesés volt, hogy a buszok megálltak a városban. Na, gondoltam, itt a remek lehetőség: Síelni fogok az utcánkban. Így is lett. Na jó, azért olyan nagy meglepetés nem volt, mivel mindig nézem az időjárás-előrejelzést, és láttam hogy lesz hó, szóval a sílécemet bevaxoltam még előző este. De a biciklimet újra vissza kellett tenni a garázsba, mert szegény így járt a ház mögött:

 

si_110.jpg

 

Na, miután eltakarítottam a havat a lépcsőről, elindultam síelni. Az utcán a házunk előtt felcsatoltam a sílécet, és szépen felsíeltem a Sognsvannhoz (csak 1,6 km) és ott ez a látvány fogadott a tegnap esti hófolt helyén:

 

si_111.jpg

 

Igen! Igen! Imádok síelni! Ilyen gyönyörű környezetben meg külön öröm. Nem kell valamit jól tudni ahhoz, hogy szeresd csinálni.

 

si_112.jpg

 

Na, ahol a sziklákról már eltűnt a hó, ott most így néz ki:

 

si_113.jpg

 

A tó mellett, ahol előző este jöttem lefelé, pedig így:

 

si_114.jpg

 

Na, hát igen, itt nagyon nagy hagyománya van a húsvéti síelésnek, a norvégok amikor csak tehetik, elmennek a húsvéti szünetben síelni. Na most a síőrültek örülhetnek nagyon: Harminc centi friss hó, ami most pár napig nem olvad el, mert hideg lesz. Én is örülök, mielőtt még hazamegyek húsvétra, néhányszor még kimehetek én is és élvezhetem a téli erdő csendjét.

 

Nemsokára találkozunk!

 

Címkék: erdő Nordmarka komment

süti beállítások módosítása