Cserkovich 2011.06.19. 23:31

Rømmegrøt

Megkóstoltam pár hagyományos ételt, ez volt az egyik.

A Rømmegrøt (Römmegröt) neve lefordítva tejföl (rømme) és kása (grøt). Kinézetre olyan, mint a tejbegríz, de annál "nehezebb" étel. Nem csoda, én 35%-os tejfölt kóstoltam (van azért itt ennél soványabb tejföl is).
Hagyományosan a rømmegrøt egy csemege amit  különleges alkalmakkor készítettek, gyerekszületés, szénakaszálás befejezése, Szent Iván napja. A recept az ország különböző részein eltérhet kicsit.



A rømmegrøt sűrű és édes, és általában a tetejére tesznek egy kis vajat, meghintik cukorral és őrölt fahéjjal.
Hagyományosan ezt eszik a pácolt hús mellé is.

Ez egy alap recept, autentikus forrásból tudom.

Rømmegrøt

    5 dl tejföl (seterrømme="hegyi tejföl")
    2 dl búzaliszt (hvetemel)
    5 dl teljes tej (helmelk)
    1 tk só (salt)

Elkészítése:
Főzzük a tejfölt fedő alatt 5 percig. Megszórjuk a liszt mintegy felével, és jól elkeverjük. Hagyjuk kicsit párolni, míg a zsiradék (vaj) "fel nem jön" a tetejére. A vajat leszedjük a tetejéről, és melegen tartjuk.
A kásához hozzákeverjük a maradék lisztet, és hígítjuk a tejjel apránként. Főzzük még 5 percig és ízesítsük sóval. Tálaláskor a tetejére a félretett vajat, cukrot és fahéjat tegyünk.
Egyes helyeken búzaliszt helyett búzadarát és árpát használnak.

Kipróbáltam a receptet, egész jól sikerült, csak a végén sokkal több tejet vett fel a kása, mint ami a receptben van írva.


Utána szoktak enni egy kis szárított húst vagy sonkát, mert az íze jó a kása után.

Ezt is kipróbáltam, és fura módon az is jó volt (az édes után a sós).



Nekem ízlett, próbáljátok ki

komment

süti beállítások módosítása